26 november 2010

Smakbibeln No.1

En bok som jag behöver är "The flavour Thesaurus". Inte vill ha, utan behöver. Jag har inte bläddrat i den så jag kan knappast garantera att den är livsviktig men jag har hört att det är en smakbibel. En kokbok för kreativ matlagning, ett verk att slå i när man har en råvara och vill hitta något som passar till, eller gifter sig rentav. Den finns att beställa på amazon i engelsk upplaga.
Den är värd sin plats i köket bara på grund av sitt vackra yttre dessutom.
Hittade boken genom den här sockerstinna bloggen purplefoodie.

Något annat som jag behöver är kaffe, värme och sällskap. De tre behoven ska jag tillfredsställa klockan 15.00 på Solde med Kim. Fram tills nyligen tyckte jag att allt var bra (läget, lokalen, personalen, småkakorna, mackorna, mörkret, betongskivorna) med Solde utan just kaffet för det var alldeles för syrligt för min smak. Men nu sedan de börjat rosta sitt eget så är det en fröjd i alla avseenden att gå dit.

2 kommentarer: