18 december 2010

Jan Hedh is killing me

Jobbar på en Engelsk frukostmarmelad med whisky som tar två dagar att göra. Varav säkert fyra timmar är effektiv arbetstid! Om inte den blir överjordiskt god ska jag koka Jan Hedh levande i sockerlag och sedan göra Romtopf på honom. (Okej jag vet att man inte har sockerlag i Romtopf men ordet är så festligt.)
Det är hans fel, det är hans bok Sylt och marmelad som jag slaviskt följer. Jan Hedh - konditorn, bagaren, choklad- och syltmästaren. Han som får mig att pilla citruskärnor och linda dem i gaslinda. Ni hör ju hur sjukt det låter.
Jag är sjuk. Jag vet.
Jag är även singel.

Och somliga straffar Gud dirket, medan jag skrev det här om Jan Hedh så kokade marmeladhelvetet över på spisen!

Jag checkar ut. Nu.

Jan Hedh. Bild publicerad
utan tillstånd. Förlåt.

Förlåt Herr Hedh. Jag tycker ju att du är kungen över socker. Verkligen. Jag avgudar dig. Och är lite avundsjuk på all kunskap du besitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar