5 december 2010

Ytan



När jag var i London i början av november passade jag på att köpa mig ännu en moleskinebok. Då mitt behov av vanliga svarta anteckningsböcker tyvärr är mer än uppfyllt blev jag mycket glad över att hitta den här tjusiga recpetboken. Här i Malmö hittade jag receptboken plus de andra böckerna i samma passion-serie ( t ex film, vin, litteratur, musik) på Bokia så de finns att köpa även här i Sverige. Den gamla receptboken jag har hemma fick jag i 17-års present av min lillebror och är sedan en tid proppfull med urklipp och textkludd. Den är inte alls lika snygg som moleskineboken men har abslout sin charm (läs fläckar) och ett stort dokumentärt värde för mig. Till exempel avslöjar den att det fanns en tid då jag blev lycklig och klippte till med saxen då jag hittade recept på Quorn i tidningarna Hennes och Allers och sedan dess har det - tack och lov- hänt en hel del på matlagnings- och inspirationsfronten.

Det här är ett presenttips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar