16 mars 2011

Dagens 16 mars

Idag inleder jag en ny typ av inlägg som kommer gå under rubriken Dagens. Det är helt kort och gott en rapportering av vilka mina Dagens rätter varit. "Jaha, och varför då?" tänker du nu.
Jo, dels så är det ofta som jag lagar mat och äter något gott men inte tycker att det riktigt uppfyller alla kraven för att få ett eget blogginlägg. Eller så kanske jag inte hinner skriva det sådär som jag vill. Eller så kanske jag inte haft möjlighet att fotografera maten. Men så känner jag ändå för att dela med mig av det.
Och dels så tycker jag själv att vardagsmaten är den allra svåraste att variera och hitta inspiration till och då drar jag slutsatsen att det är så för många andra människor också. Vi är ju liksom ganska lika vare sig vi vill det eller ej.
Så den här rapporteringen är alltså till för att i bästa fall hjälpa en och annan på traven med någon idé, smakkombination eller återupplivande av gamalt minne.
"Ja, just det, det skulle man ju kunna käka till lunch, det var ju länge sen. " Det är så jag vill att ni ska tänka när ni läser Dagens.
Och jag uppmanar er att höra av er om det är något jag skriver om som låter extra intressant och som ni skulle vilja ha receptet på. Jag står mer än gärna till tjänst.


Frukost 
Hemmalagad bovetecrunch med fikon och så havremjölk och mango.
Knäckebröd med mandelsmör, keso, färsk timjan och skivat äpple.


Lunch
Sallad på bulgur, rå morot, äpple, kronärtskocksröra, avocado, rostade solroskärnor och färsk timjan. 

Middag
Wok av morot, zucchini, lök och rökmarinerad tofu och råris därtill. 



1 kommentar:

  1. Det här var ju verkligen en rolig blogg! Och god dessutom!

    Vad är hemgjord bovetecrunch förresten, vill du dela med dej?

    SvaraRadera